Як коректно взаємодіяти з ветеранами й ветеранками, які мають помітну інвалідність?

Дата: 24.07.2024 22:03
Кількість переглядів: 82

Фото без опису«Коли йду вулицею, часто чую фразу “Дивись: пірат!”. У мене порушення зору. Правого ока немає, а ліве фактично зшивали по частинах, – розповідає Родіон Тристан, ветеран. – Я погано бачу й іноді можу не зовсім добре орієнтуватися. Наприклад, коли заходжу зі світлого приміщення в темне. Не треба хапати мене за руку та намагатися провести. Усвідомте: якщо знадобиться допомога, я про це скажу». Як коректно взаємодіяти з ветеранами й ветеранками, які мають помітну інвалідність, розповідають в четвертій серії освітнього серіалу «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія». Його можна переглянути на платформі Дія.Освіта за посиланням...

Поводитися так само, як і з будь-якою іншою людиною, – ось головний принцип спілкування. Особливі дії можуть знадобитися лише для того, щоб зробити час, проведений разом, більш зручним і комфортним для обох співрозмовників.

Якщо ветеран із порушеннями зору дозволив себе провести, достатньо підставити лікоть для опори, заздалегідь спитавши, з якого боку краще стати.

З військовим, який погано чує, варто говорити голосніше, але в жодному разі не кричати. І звертатися безпосередньо до людини, навіть якщо їй допомагає перекладач жестової мови.

А якщо незнайома чи малознайома людина пожартувала про свою інвалідність і вас це спантеличило, варто чесно сказати, що це було неочікувано і ви не знаєте, як реагувати.

Такий жарт може свідчити про те, що ветеран чи ветеранка бачить у вас людину, якій можна довіряти. А це дуже цінно.

Освітній серіал створено з ініціативи Мінцифри в межах комунікаційної кампанії «Ти як?» Всеукраїнської програми ментального здоров’я. Він є продовженням розділу «Довідника безбар’єрності» – гіда з коректної комунікації.


« повернутися до розділу «Новини»

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь