Порядок роботи громадської приймальні при Жданівській сільській раді з надання безоплатної первинної правової допомоги
Додаток 2
до розпорядження
сільського голови
від 08.08.2018 року №48/01-06
Порядок
роботи громадської приймальні
при Війтівецькій сільській раді
з надання безоплатної первинної правової допомоги
І. Загальні положення
- Громадська приймальня з надання безоплатної первинної правової допомоги (далі - Приймальня) створюється для надання Жданівською сільською радою безоплатної первинної правової допомоги особам, які перебувають під юрисдикцією України.
Безоплатна первинна правова допомога - вид державної гарантії, що полягає в інформуванні особи про її права і свободи, порядок їх реалізації, відновлення у випадку їх порушення та порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
- Приймальня утворюється розпорядженням Жданівського сільського голови.
- Основною метою діяльності приймальні є сприяння забезпеченню правового захисту конституційних прав, свобод та інтересів громадян органами виконавчої влади, належної реалізації Закону України «Про безоплатну правову допомогу». Приймальня здійснює такі види правової допомоги:
- надання правової інформації;
- надання консультацій і роз’яснень з правових питань;
- складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);
- надання допомоги у забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.
- Діяльність Приймальні ґрунтується на принципах:
- верховенства права;
- законності;
- доступності безоплатної правової допомоги;
- забезпечення якості безоплатної правової допомоги.
ІІ. Організація роботи та порядок особистого прийому осіб
- Роботу Приймальні забезпечує, організовує та контролює спеціаліст II категорії – юрисконсульт сільської ради.
- Прийом осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, проводиться постійно в установлені дні та години, відповідно до графіку роботи, який затверджується сільським головою.
- Графік та Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги оприлюднюються у місцевих засобах масової інформації, а також вивішуються у приміщенні, в якому розміщена Приймальня, у місцях, зручних для вільного огляду.
- Реєстрація особистого обліку прийому осіб, які звертаються до Приймальні, здійснюється за допомогою журнальної форми реєстрації.
- Питання, з якими звертаються особи, по змозі вирішуються під час прийому в день їх звернення з урахуванням часу роботи Приймальні.
- Несвоєчасний початок приймання осіб, які звернулися, та його припинення раніше встановленого часу без поважних причин неприпустимі.
- Для забезпечення ефективної роботи Приймальні сільський голова за поданням відповідальної за роботу Приймальні особи, залучає працівників сільської ради, до компетенції яких належать питання, порушені особою, що звернулася.
- Якщо під час особистого прийому встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, працівник, який проводить особистий прийом, зобов’язаний роз’яснити їй порядок подання звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги.
- Особа має право на оскарження дій працівника Приймальні у порядку, установленому чинним законодавством.
ІІІ. Порядок розгляду звернень осіб
- Звернення про надання правових послуг, визначених цим Порядком, надсилаються або подаються особами безпосередньо до Приймальні.
- Звернення про надання правових послуг, визначених цим Порядком, що стосуються осіб, визнаних судом недієздатними або дієздатність яких обмежена судом, надсилаються або подаються їх опікунами чи піклувальниками.
- Жданівська сільська рада, у разі письмового звернення осіб про надання будь-якого з видів правових послуг, визначених цим Порядком, з питань, що віднесені до повноважень сільської ради та її виконавчих органів, зобов’язана надати такі послуги протягом тридцяти календарних днів з дня надходження звернення.
- Якщо у зверненні особи міститься лише прохання про надання відповідної правової інформації, така правова допомога надається не пізніше ніж протягом п’ятнадцяти днів з дня отримання звернення.
- Плата за надання будь-якого з видів правових послуг, визначених цим Порядком, не стягується.
- Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції Жданівської сільської ради, це звернення протягом п’яти календарних днів надсилається до відповідного органу, про що повідомляєтьсяособа, яка подала звернення.
- Якщо під час розгляду звернення про надання безоплатної первинної правової допомоги встановлено, що особа потребує надання безоплатної вторинної правової допомоги, заявнику або його законному представнику роз’яснюється особі порядок подання звернень про надання безоплатної вторинної правової допомоги.
- Звернення, що не стосуються надання первинної правової допомоги, розглядаються в порядку, встановленому законодавством про звернення громадян.
- Для реалізації своїх завдань працівники Приймальні мають право:
- одержувати безоплатно для здійснення завдань, покладених на Приймальню, необхідну інформацію від державних органів, установ, організацій у порядку, встановленому чинним законодавством;
- користуватися нормативно-правовою базою, яка наявна та підтримується у контрольному стані у Жданівській сільській раді;
- на заохочення сільським головою за сумлінне виконання своїх обов’язків;
- направляти особу до органу, до компетенції якого належить вирішення питання;
- сільський голова може залучати спеціалістів місцевих органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій (за їх згодою) до розгляду питань, що належать до їх компетенції.
Працівники Приймальні зобов’язані:
- здійснювати прийом громадян за основним місцем роботи відповідно до затвердженого графіку;
- дотримуватись порядку особистого прийому осіб та розгляду звернень про надання безоплатної первинної правової допомоги;
- вести журнал реєстрації особистого обліку прийому осіб, які звернулись до Приймальні по безоплатну первинну правову допомогу;
- дотримуватись Конституції України, Закону України «Про безоплатну правову допомогу», інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
- не допускати порушень прав і свобод людини і громадянина;
- приймати осіб, які звернулися до Приймальні, та розглядати порушені ними питання;
- консультувати особу про всі можливі шляхи врегулювання спору чи вирішення питання;
- дотримуватись етичних норм, бути коректним і ввічливим у спілкуванні з особою, що звертається;
- повідомляти керівників відповідних установ, підприємств та організацій за погодженням з сільським головою у разі отримання конкретних даних про порушення прав та законних інтересів особи, вимог законодавства;
- не розголошувати конфіденційну інформацію про осіб, що стала їм відома під час надання правової допомоги;
- не допускати застосування привілеїв чи обмежень до осіб за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Працівники Приймальні згідно із законодавством відповідальні:
- за якість та повноту наданої правової допомоги;
- за схоронність документів, які стосуються діяльності Приймальні.
Сільський голова С. Ядвіжина